1....................... Batıya olduğu kadar topluma da yönelen
edebiyatımızın öncüsüdür. 0, aynı zamanda, ilk olarak toplumların düşünce, söz
ve yazı hürriyetini ileri süren didaktik şiirleriyle ve ilk tiyatro yapıtıyla,
okuyucuları uyarmaya, aydınlatmaya çalışan; sade dile yönelen bir
sanatçımızdır.”
Paragraftaki
noktalı yere, verilen ayrıntılara göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A) Şinasi
A) Şinasi
B) Ahmet Vefik Paşa
D) Namık Kemal
E) Recaizade Ekrem
2. “Arka arkaya yayımladığı ve hep ölüm teması etrafında toplanan bir
seri oluşturur. Ölüm karşısında duyulan ıstırapla ölüm ve diğer metafizik
problemler hakkındaki düşünceler, bu eserlerde biri birini kovalayan dalgalar
halindedir. Sanatçı kontrolü altındaki düşünceleriyle dönemin şiirinde serbest
düşünüşe yine en çok yaklaşandır.” Sözü edilen sanatçımız kimdir?
A) Makber - Ölü - Hacle -Abdülhak Hamit
B) Nejat Ekrem-Zemzeme,Tefekkür- Recaizade Ekrem
C)Terci-i Bent-Terkib-i Bend, Zafername -Ziya Paşa
D) Münacat, Arz-ı Muhabbet-Şinasi
E)Durub-ı Emsal-i Osmaniye-Şinasi
A) Makber - Ölü - Hacle -Abdülhak Hamit
B) Nejat Ekrem-Zemzeme,Tefekkür- Recaizade Ekrem
C)Terci-i Bent-Terkib-i Bend, Zafername -Ziya Paşa
D) Münacat, Arz-ı Muhabbet-Şinasi
E)Durub-ı Emsal-i Osmaniye-Şinasi
3.
Aşağıdakilerin hangisinde Şinasi ile ilgili
bir bilgi yanlışı vardır?
A) Tanzimat Edebiyatı’nın kurucusu sayılır.
B) İlk yazılarını Tasvir-i Efkar gazetesinde
yayımlamıştır.
C) Şiirlerinde konu bütünlüğüne önem vermiştir.
D) Eserlerinde kullandığı dil, halkın anlayabileceği bir dildir
bir bilgi yanlışı vardır?
A) Tanzimat Edebiyatı’nın kurucusu sayılır.
B) İlk yazılarını Tasvir-i Efkar gazetesinde
yayımlamıştır.
C) Şiirlerinde konu bütünlüğüne önem vermiştir.
D) Eserlerinde kullandığı dil, halkın anlayabileceği bir dildir
E) İlk atasözleri kitabını yazması
4. Tarih ve dili ile kaynaklarına dek götürmek ister. Kafaca Batılı,
duygu ve davranışlarıyla Doğulu'dur. Dilinde yerel özellikler görülür. Moliere
çevirileri, uyarlamaları Türk tiyatro tarihi için çok önemlidir. Bursa'da bir
tiyatro yaptırmış, halkı tiyatroya yöneltmeye çalışmıştır. Uyarlamalarında
halkın değerlerini gözetir."
Yukarıda
sözü edilen 'Tanzimat yazarı' aşağıdakilerden hangisidir?
A)Ahmet Cevdet Paşa
B) Ahmet Vefik Paşa
C)Recaizade Ekrem
D)Şinasi
E) Namık Kemal
5.
Aşağıdakilerden hangisi Namık Kemal’in yapıtlarından biri
değildir?
A) Harabat
B) Cezmi
B) Akif Bey
D) Zavallı Çocuk
E) Gülnihal
6.Tanzimatın
II. dönemiyle ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Tanzimat’ın II. döneminde konular bireyseldir.
B) Hikaye ve roman türünde romantik bir edebiyat oluşmuştur.
C) Yeni nazım şekilleri ve türler denenmiştir.
D) Sanat sanat içindir, görüşü hakimdir.
B) Hikaye ve roman türünde romantik bir edebiyat oluşmuştur.
C) Yeni nazım şekilleri ve türler denenmiştir.
D) Sanat sanat içindir, görüşü hakimdir.
E) Dilde sadeleşme yeterince uygulanmamıştır.
7.Aşağıdakilerden
hangisindeki sanatçıların tümü Tanzimat’ın II. döneminde eser
vermiştir?
A) Abdülhak Hamit — Şinasi — Nabizade Nazım
B)Recaizade M.Ekrem-Muallim Naci-Nabizade Nazım
C) Samipaşazade Sezai-Nabizade Nazım-Ziya Paşa
D) Namık Kemal — Şinasi — Ziya Paşa
E) Ahmet Mithat — Recaizade M. Ekrem — Namık Kemal
A) Abdülhak Hamit — Şinasi — Nabizade Nazım
B)Recaizade M.Ekrem-Muallim Naci-Nabizade Nazım
C) Samipaşazade Sezai-Nabizade Nazım-Ziya Paşa
D) Namık Kemal — Şinasi — Ziya Paşa
E) Ahmet Mithat — Recaizade M. Ekrem — Namık Kemal
8.Divan Edebiyatı’nın kuralları ile Fransız edebiyatının kuralarını
birleştiren bir eserdir. Yazarının Mekteb-i Mülkiyedeki ders notlarından
oluşur. Recaizade Mahmut Ekrem bu eserinde yeni edebiyatla ilgili çok önemli
bilgiler verir.
Yukarıdaki
özellikleri verilen eser aşağıda- kilerden hangisidir?
A) Kamus-ı Türki
A) Kamus-ı Türki
B) Rumuzül Edep
C) Talim-i Edebiyat
D) Letaif-i Rivayet
E) Takdir-i Elhan
9. Şiirdeki kafiyenin kulak için mi yoksa göz için mi olduğu üzerine
yapılan çok ciddi bir tartışmadır. Gazete sütunlarında başlar ve sa- natçıların
birbirlerine karşı yazdıkları “Zemze- me ve “Demdeme’ adlı eserlerde devam
eder. Yeni şiire yön veren bir tartışma olmuştur.
Yukarıdaki parçada bahsedilen tartışma hangi sanatçılar arasında olmuştur?
A) Ahmet Mithat — Şemseddin Sami
B) Şinasi — Namık Kemal
C) Muallim Naci — Nabizade Nazım
Yukarıdaki parçada bahsedilen tartışma hangi sanatçılar arasında olmuştur?
A) Ahmet Mithat — Şemseddin Sami
B) Şinasi — Namık Kemal
C) Muallim Naci — Nabizade Nazım
D) Recaizade M. Ekrem — Muallim Naci
E) Samipaşazde Sezai — Abdülhak Hamit
E) Samipaşazde Sezai — Abdülhak Hamit
10.
Aşağıdaki gazetelerden hangisi William Churchill tarafından çıkarılmıştır?
A) Ceride-i Havadis
B) Tercüman-ı Ahval
0) Tasvir-i Efkar
D) Tercüman-ı Hakikat
E) Takvim-i Vekayi
A) Ceride-i Havadis
B) Tercüman-ı Ahval
0) Tasvir-i Efkar
D) Tercüman-ı Hakikat
E) Takvim-i Vekayi
11.
Tanzimat Edebiyatının ikinci devresinde nazım şekillerinde yaptığı
değişikliklerle tanınan ve Divan şiirini bitiren sanatçı olarak bilinen şair
kimdir?
A) Namık Kemal
B) Ahmet Vefik Paşa
C) Recaizade Mahmut Ekrem
A) Namık Kemal
B) Ahmet Vefik Paşa
C) Recaizade Mahmut Ekrem
D) Muallim Naci
E) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Abdülhak Hamit Tarhan
12.Aşağıdakilerden
hangisi Recaizade Mahmut Ekrem'in
özelliklerinden biri değildir?
A) Muallim Naci ile ciddi tartışmalara girmiştir.
B) Kafiyenin kulağa göre olmasını ister.
C) Ona göre şiirin tek gayesi güzelliktir.
D) Devrin genç nesillerine edebiyatı öğretmiştir.
E) Sanatın toplumu eğiten bir araç olduğunu savunur.
A) Muallim Naci ile ciddi tartışmalara girmiştir.
B) Kafiyenin kulağa göre olmasını ister.
C) Ona göre şiirin tek gayesi güzelliktir.
D) Devrin genç nesillerine edebiyatı öğretmiştir.
E) Sanatın toplumu eğiten bir araç olduğunu savunur.
13.
Aşağıdakilerin hangisinde Tanzimat edebiyatı ile ilgili bir bilgi yanlışı
yapılmıştır?
A) Birinci dönemde Divan şiiri nazım biçimler kullanıldı, ikinci dönemde yeni biçimler denendi.
B) Halkın anlayacağı bir dil kullanmayı amaçladılar.
C) Divan edebiyatında olduğu gibi parça güzelliği anlayışı sürdürüldü.
D) Divan edebiyatının mazmunlarından ve süslü söyleyişinden kendini alamadılar.
E) İkinci dönem edebiyatçıları, Realizmin ve Natüralizm’in etkisinde kalmışlardır.
A) Birinci dönemde Divan şiiri nazım biçimler kullanıldı, ikinci dönemde yeni biçimler denendi.
B) Halkın anlayacağı bir dil kullanmayı amaçladılar.
C) Divan edebiyatında olduğu gibi parça güzelliği anlayışı sürdürüldü.
D) Divan edebiyatının mazmunlarından ve süslü söyleyişinden kendini alamadılar.
E) İkinci dönem edebiyatçıları, Realizmin ve Natüralizm’in etkisinde kalmışlardır.
14. Gözü ve kulağı etkileyen bir sanat olduğu için tiyatroya büyük önem
verildi. Tiyatronun toplumun değişimine ve gelişimine etkisinin bilincinde
oldular. Çağdaş anlamda ilk tiyatro dilimize çeviri yoluyla girdi. Daha sonra
ilk yerli tiyatro eseri bu dönemde yazıldı. Sözü edilen ilk yerli tiyatro yapıtı
ve yazarı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal — Vatan Yahut Silistre
B) Abdülhak Hamit Tarhan — Eşber
C) Şinasi — Şair Evlenmesi
D) Ahmet Vefik Paşa Zor Nikah
E) Ali Bey — Ayyaş Hamza
A) Namık Kemal — Vatan Yahut Silistre
B) Abdülhak Hamit Tarhan — Eşber
C) Şinasi — Şair Evlenmesi
D) Ahmet Vefik Paşa Zor Nikah
E) Ali Bey — Ayyaş Hamza
15. Tanzimat edebiyatında birçok yeniliğin öncüsü olmuştur. İlk tiyatro
eserini, ilk makaleyi o yazmış; noktalama işaretlerini yine ilk o kullanmıştır.
Yukarıda
sözü edilen yazar, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nabizade Nazım
A) Nabizade Nazım
B) Muallim Naci
C) Namık Kemal
C) Namık Kemal
D) İbranim Şinasi
E) Şemsettin Sami
16. ‘Bu dönem sanatçıları edebiyatımıza batılı kavramları yaymışlardır.
Kimi Realizm, kimi Romantizm, kimi de Klasisizm’in etkisindedir Dilde, biçimde
büyük yenilikleri taşıdıklarından gelecek için aydın bir kuşağın yetişmesinde
büyük katkıları olmuştur.”
Parçada sözü edilen edebi dönem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Servet-i Fünun dönemi
Parçada sözü edilen edebi dönem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Servet-i Fünun dönemi
B) Fecr-i Ati Dönemi
C)Yedi Meşaleciler
C)Yedi Meşaleciler
D)Tanzimat Dönemi
E)Milli Edebiyat
17.
Tarihimizde yayımlanan ilk gazete aşağıdakilerden hangisidir?
A) Takvim — i Vekayi
B) Tercüman — ı Ahval
C) Ceride — i Havadis
D) Mecmua — i Muallim
E) Tasvir — i Efkar
A) Takvim — i Vekayi
B) Tercüman — ı Ahval
C) Ceride — i Havadis
D) Mecmua — i Muallim
E) Tasvir — i Efkar
18. Şinasi ilk gazete tecrübesi olan Tercüman - ı Ahval’den sonra 1862’de
bir gazete daha çıkardı. Ancak 1864’te Avrupa’ya kaçarken gazetenin idaresini
Namık Kemal’e bıraktı. Namık Kemal ise bu gazeteyi aralıklarla ancak 1866
yılına kadar çıkarabildi.
Adı geçen gazete aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tasvir — i Efkar
Adı geçen gazete aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tasvir — i Efkar
B) Mizan
C) Basiret
D) Tercüman - ı Hakikat
E) Hürriyet
19. “Divan edebiyatını halka kapalı dili, sanat anlayışı, akıl dışı, soyut estetiği, mübalağalı hayal dünyası nedeni ile eleştirir. Sanatın topluma yararlı olduğu oranda değer kazanacağına inanır. Bu nedenle yurt sorunlarını sonuna kadar savunan şair, romancı tiyatro yazarı, gazeteci, makale yazarıdır.
Parçada sözü edilen edebiyatçımız kimdir?
A) Şinasi
B) Namık Kemal
C) Ziya Paşa
C) Ziya Paşa
D) Ziya Gökalp
E) Ahmet Vefik Paşa
20.
Aşağıdakilerden hangisi Abdülhak Hamit’te görülen bir özellik değildir?
A) Oyunlarında egzotik ve tarihi konular işlemiştir.
B) Oyunları üç birlik kuralına uymaz
C) Shakespeare’in etkisinde kalmıştır.
D) Oyunlarında sade bir dil kullanmıştır.
E) Daha çok romantizmin etkisinde kalmıştır.
A) Oyunlarında egzotik ve tarihi konular işlemiştir.
B) Oyunları üç birlik kuralına uymaz
C) Shakespeare’in etkisinde kalmıştır.
D) Oyunlarında sade bir dil kullanmıştır.
E) Daha çok romantizmin etkisinde kalmıştır.
21. Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa, söz sanatlarından uzak, arınmış bir
şiir getirdiler. Buna ........ şiiri de denebilir. Tanzimat şiirinin büyük
öncüleri şiiri sanatlardan kurtararak düşünceyi çıplak olarak vermişlerdir.
Parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A) İnanç B) fikir C) toplum D) yeni E) Avrupai
Parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilebilir?
A) İnanç B) fikir C) toplum D) yeni E) Avrupai
22.
Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat edebiyatı roman ve öykülerinin özelliği
değildir?
A) Realizmin etkisi açıkça görülür.
B) Yazarlar kendilerini gizlemezler.
C) Tipler abartılıdır, hep iyi hep kötüdürler
D) Didaktik yanı ağır basar.
E) Konuları tarihi ve sosyaldir.
A) Realizmin etkisi açıkça görülür.
B) Yazarlar kendilerini gizlemezler.
C) Tipler abartılıdır, hep iyi hep kötüdürler
D) Didaktik yanı ağır basar.
E) Konuları tarihi ve sosyaldir.
23.
Tanzimat edebiyatı aşağıdaki olayların hangisiyle başlar?
A) Tanzimat Fermanı’nın ilanıyla
B) ilk özel gazetenin çıkışıyla
C) ilk resmi gazetenin çıkışıyla
D) ilk yerli romanın yazılmasıyla
B) ilk özel gazetenin çıkışıyla
C) ilk resmi gazetenin çıkışıyla
D) ilk yerli romanın yazılmasıyla
E)Meşrutiyetin ilanıyla
24. Önce Klasik Türk edebiyatına (Divan edebiyatına) uygun şiirler yazdı.
Fransızcayı öğrendi. Namık Kemal’le Londra’da “Hürriyet” gazetesini çıkardı.
Mustafa Reşit Paşa tarafından Saray’a alındı. Şiirlerinde Klasik edebiyatın
(Divan edebiyatının) kurallarını uyguladı; ancak dil, edebiyat ve toplumsal
görüş yönünden yeni sayılabilecek eserleri de vardır. Namık Kemal’i tanıdıktan
sonra edebiyatla ilgili görüşlerinde değişme meydana geldi. “Harabat” adlı
antolojisi edebiyat tarihinin ilk taslağı sayılabilir.
Bu parçada sözü edilen Tanzimat dönemi şair ve yazarı aşağıdakilerin hangisidir?
A) Ziya Paşa
Bu parçada sözü edilen Tanzimat dönemi şair ve yazarı aşağıdakilerin hangisidir?
A) Ziya Paşa
B) Namık Kemal
D) Ahmet Mithat
C) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Ahmet Vefik Paşa
25. Tanzimat Döneminde devlet düzeninin işleyişiyle ilgili bozuklukları
gören şair:
“Görüp ahkamı asrı münharif sıdk-u selametten
Çekildik izzet ü ikbal ile bab-ı hükümetten” diyerek görevinden çekilip sine-i millete dönmüştür. Atatürk de Samsuna ayak basınca: “Benim için en büyük korunma noktası ve şefkat kaynağı milletin sinesidir.” diyerek sivil bir yurttaş olarak büyük savaşı sürdürmüştür.
Düşünceleriyle Atatürk’ü de etkileyen vatan şairimiz aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal
“Görüp ahkamı asrı münharif sıdk-u selametten
Çekildik izzet ü ikbal ile bab-ı hükümetten” diyerek görevinden çekilip sine-i millete dönmüştür. Atatürk de Samsuna ayak basınca: “Benim için en büyük korunma noktası ve şefkat kaynağı milletin sinesidir.” diyerek sivil bir yurttaş olarak büyük savaşı sürdürmüştür.
Düşünceleriyle Atatürk’ü de etkileyen vatan şairimiz aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal
B) Mehmet Emin
C) Şinasi
D) Yahya Kemal
D) Yahya Kemal
E) Tevfik Fikret
26. Aşağıdakilerden hangisi Namık Kemal’e ait bir eser değildir?
A) Zavallı Çocuk
26. Aşağıdakilerden hangisi Namık Kemal’e ait bir eser değildir?
A) Zavallı Çocuk
B) Hürriyet Kasidesi
C) Garam
D) Gülnihal
D) Gülnihal
E) Vatan yahut Siliste
27. 1- Aruz ölçüsünü, beyit birimini kullanır.
Zaman zaman da hece ölçüsüne ve dörtlük birimine yönelirler.
II- Sade dil ve açık anlatım kullanmak istemişler, ancak başaramamışlardır.
III- Batılılaşma yönünde ilk yapıtları vermişlerdir.
Zaman zaman da hece ölçüsüne ve dörtlük birimine yönelirler.
II- Sade dil ve açık anlatım kullanmak istemişler, ancak başaramamışlardır.
III- Batılılaşma yönünde ilk yapıtları vermişlerdir.
IV- Kaside, mesnevi, gazel, murabba gibi nazım
biçimlerini de kullanırlar.
Yukarıda verilen özellikler tümüyle aşağıdakilerden hangi edebiyat dönemiyle ilgilidir?
A) Tanzimat Edebiyatı
biçimlerini de kullanırlar.
Yukarıda verilen özellikler tümüyle aşağıdakilerden hangi edebiyat dönemiyle ilgilidir?
A) Tanzimat Edebiyatı
B) Divan Edebiyatı
C) Servet-i Fünun Edebiyatı
C) Servet-i Fünun Edebiyatı
D) Fecr-i Ati Edebiyatı
E) Milli Edebiyat Akımı
E) Milli Edebiyat Akımı
28.
Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat sanatçıların ortak özelliklerinden biri
değildir?
A) Eski edebiyatı yıkmak, sosyal yaşamla geniş ölçüde ilgili yani bir edebiyat getirmek isteği
B) Sade dile ve halk Türkçesine değer vererek, halka halk diliyle hitap edebilmek arzusu.
C) Vatan sevgisi, milliyet duygusu, hürriyet aşkı gibi idealleri halka benimsetmek.
D) Özellikle Fransız edebiyatından etkilenerek, edebiyata yeni türler getirmek düşüncesi.
E) Halkı aydınlatma yoluna yazılacak yapıtların özellikle realizmin ve natüralizmin etkisinde oluşmasını sağlamak
A) Eski edebiyatı yıkmak, sosyal yaşamla geniş ölçüde ilgili yani bir edebiyat getirmek isteği
B) Sade dile ve halk Türkçesine değer vererek, halka halk diliyle hitap edebilmek arzusu.
C) Vatan sevgisi, milliyet duygusu, hürriyet aşkı gibi idealleri halka benimsetmek.
D) Özellikle Fransız edebiyatından etkilenerek, edebiyata yeni türler getirmek düşüncesi.
E) Halkı aydınlatma yoluna yazılacak yapıtların özellikle realizmin ve natüralizmin etkisinde oluşmasını sağlamak
29.
Edebiyatımızda Batılı anlamda ilk realist roman ve yazarı, aşağıdakilerden
hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Namık Kemal — İntibah
B) Nabizade Nazım — Karabibik
C) H. Ziya Uşaklıgil — Mal ve Siyah
D) Recaizade M. Ekrem — Araba Sevdası
A) Namık Kemal — İntibah
B) Nabizade Nazım — Karabibik
C) H. Ziya Uşaklıgil — Mal ve Siyah
D) Recaizade M. Ekrem — Araba Sevdası
E) Şemsettin Sami — Taaşşuk—ı Talat ve Fıtnat
30.
Aşağıda verilenlerden hangisi Servet-i Fünun edebi döneminin sanatçılarında
görülen ortak nitelik değildir?
A) Hepsi hastalıklı, hayattan kopuk içe dönük kişilerdir.
B) “Mai” ile hayal, “siyah” ile gerçek kavramını ortaya koymuşlardır.
C) Yeni bir dünya düşlerler, titiz ve karamsar kişilerdir.
D) Hepsi de klasisizmin etkisinde kalmışlardır.
E) Salon edebiyatı, verem edebiyatı diye nitelendirilen bir edebiyat oluşturmuşlardır.
A) Hepsi hastalıklı, hayattan kopuk içe dönük kişilerdir.
B) “Mai” ile hayal, “siyah” ile gerçek kavramını ortaya koymuşlardır.
C) Yeni bir dünya düşlerler, titiz ve karamsar kişilerdir.
D) Hepsi de klasisizmin etkisinde kalmışlardır.
E) Salon edebiyatı, verem edebiyatı diye nitelendirilen bir edebiyat oluşturmuşlardır.
31. Divan edebiyatında nesir pek gelişmemiştir. İnşa adı verilen sanatlı
nesirde şiirin özellikleri uygulanır. Bu nedenle nesir giderek nazma yaklaşır. Oysa,
bunlarda bu durumun tamamen aksi görülür. Her ne kadar yapıtlarını divan
edebiyatçıları gibi “Sanat sanat içindir.” görüşüyle verseler de...”
Verilen parçada sözü edilen “bunlardan anlaşılan aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tanzimat Sanatçıları
Verilen parçada sözü edilen “bunlardan anlaşılan aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tanzimat Sanatçıları
B) Servet-i Fünun’cular
C) Fecr-i Ati’ciler
C) Fecr-i Ati’ciler
D) Halk Ozanları
E) Yedi Meşale’ciler
E) Yedi Meşale’ciler
32.
Aşağıda verilenlerden hangisinde Tanzimat romanlarının bir niteliği verilmemiştir?
A) Romanda yazar kişiliğini saklar, bilgi vermekten kaçınır.
B) Konular tarihten, günlük yaşamdan alınır. Saray ve çevresi işlenir.
C) Kişiler iyi ise iyi, kötüyse kötüdür, kişiler çok yönlü düşünülmez.
D) Batı özentiliği, cariyelik anlayışı işlenir.
E) Genellikle romantizmin etkisi vardır, iyi-kötü, doğru - yanlış birlikte verilir.
A) Romanda yazar kişiliğini saklar, bilgi vermekten kaçınır.
B) Konular tarihten, günlük yaşamdan alınır. Saray ve çevresi işlenir.
C) Kişiler iyi ise iyi, kötüyse kötüdür, kişiler çok yönlü düşünülmez.
D) Batı özentiliği, cariyelik anlayışı işlenir.
E) Genellikle romantizmin etkisi vardır, iyi-kötü, doğru - yanlış birlikte verilir.
33. Ayrı edebi dönemin sanatçılar olmalarına karşın edebiyatımızda bu iki
sanatçı birçok yönden birbirine benzer. Örneğin her ikisi de Fransız
sembolizminin etkisindedir. Her ikisi de hem nazım, hem de nesir alanında
oldukça güzel yapıtlar vermişlerdir. Her ikisinin de dili ağır anlatımları
kaplıdır Sembollerden çok yararlanan şairler teşhis, intak, teşbih ve istiare
sanatlarına da bol yer verirler.
Yukarıda ortak özellikleri verilen bu iki sanatçımız aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A) Tevfik Fikret - Mehmet Akif
B) Ziya Gökalp - Yahya Kemal Beyatlı
C) Ahmet Haşim - Cenap Şahabettin
D) Ahmet Akif - Tevfik Fikret
E) Mehmet Akif- Yahya Kemal Beyatlı
Yukarıda ortak özellikleri verilen bu iki sanatçımız aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A) Tevfik Fikret - Mehmet Akif
B) Ziya Gökalp - Yahya Kemal Beyatlı
C) Ahmet Haşim - Cenap Şahabettin
D) Ahmet Akif - Tevfik Fikret
E) Mehmet Akif- Yahya Kemal Beyatlı
34. Yapıtta esir ticaretinin sosyal yaşamdaki gerçekçi bir biçimde
anlatılır. Dilber isimli esir kızın dokuz yaşından başlayan ve türlü
zorluklarla geçen yaşam mücadelesi gözler önüne serilir. Yapıtın sonunda da
Dilber’in ülke ülke eziyetlere ve hakaretlere dayanamayıp Nil nehrine atlayarak
intihar etmesi anlatılır.
Bu parçada özetlenerek tanıtılan yapıt aşağıdakilerden hangisidir?
Bu parçada özetlenerek tanıtılan yapıt aşağıdakilerden hangisidir?
A) Araba Sevdası
B) Sergüzeşt
C) Yağmur Beklerken
D) Mai ve Siyah
D) Mai ve Siyah
E) Bir Sürgün
35.İstibdat yönetimi Sanatçımız Bursa’da vali iken tiyatro çalışmalarına
ayrı bir önem vermiş- tir. Halkın tiyatro sevgini artırmayı önemli bir görev
olarak düşünmüştür. Bu amacını gerçekleş- tirmek için Fransız sanatçı
Moliere’den yaptığı çevirilerle ün kazanmıştır.
Bu parçada tanıtılan Tanzimat dönemi sanatçımız aşağıdakilerden hangisidir?
A Şinasi
Bu parçada tanıtılan Tanzimat dönemi sanatçımız aşağıdakilerden hangisidir?
A Şinasi
B) Namık Kemal
C) Ziya Paşa
D) Recaizade Mahmut Ekrem
D) Recaizade Mahmut Ekrem
E) Ahmet Vefik Paşa
36. Yazacağımız romanda konu İstanbul sınırlarını aşıp tüm ülkeye yayılmalı, halk edebiyatının türlerinden yararlanmalı, aruzu bırakıp hece veznine dönmeliyiz. Hepsinden önemlisi dili yabancı sözcüklerden arındırıp özleştirmeliyiz. Böylece daha bizim olan yapıtı, daha bizim olan dille yaratırız.
Yukarıda verilenleri savunarak ortaya döken sanatçı hangi edebi dönemimizin temsilcisi olur?
A) Tanzimat Edebiyatı
B) Servet-i Fünun Edebiyatı
C) Milli Edebiyat
C) Milli Edebiyat
D) Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı
E) Fecr-i Ati Edebiyatı
E) Fecr-i Ati Edebiyatı
37. "Şiir ve İnşa yazısında yenileşmeyi, halk kaynaklarına dönmeyi savundu; kendisi eskiye bağlı kaldı. Bir yandan eskinin yıkılmasını savunurken, öte yandan eski şiiri, antolojisinde topladı. Bu yüzden, Namık Kemal'le çelişti."
Yukarıda
sözü edilen Tanzimat sanatçısı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Ziya Paşa
B)Ahmet Cevdet Paşa
C)Ahmet Vefik Paşa
D)Recaizade Ekrem
E)Şemsettin Sami
38. — Edebiyatımızda realizmin başarılı örneklerinden biridir.
— Uzun hikaye özeliklerine sahip bir romandır.
— Köy gerçeğini etkili bir biçimde yansıtmıştır.
— Kahramanlar çevreye oldukça uyumlu bir şekilde aktarılmıştır.
Yukarıda özellikleri verilen eser aşağıdakilerden hangisidir?
— Uzun hikaye özeliklerine sahip bir romandır.
— Köy gerçeğini etkili bir biçimde yansıtmıştır.
— Kahramanlar çevreye oldukça uyumlu bir şekilde aktarılmıştır.
Yukarıda özellikleri verilen eser aşağıdakilerden hangisidir?
A) Zehra
B) Karabibik
C) Araba Sevdası
D) Hüseyin Mellah
E) Sergüzeşt
39.
Abdülhak Hamit Tarhan ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
A) Türk dili ve tarihi üzerine çalışmaları vardır.
B) Eski - yeni tartışmalarıyla dikkat çekmektedir.
C) Oyunlarında eski uygarlıklardan aldığı konuları işler.
D) Şiir ve edebiyat eleştirilerini gazetelerde yayımlar.
E) Dönem sanatçılarının aksine sosyal konulara ağırlık verir.
A) Türk dili ve tarihi üzerine çalışmaları vardır.
B) Eski - yeni tartışmalarıyla dikkat çekmektedir.
C) Oyunlarında eski uygarlıklardan aldığı konuları işler.
D) Şiir ve edebiyat eleştirilerini gazetelerde yayımlar.
E) Dönem sanatçılarının aksine sosyal konulara ağırlık verir.
40.
Aşağıdakilerden hangisi Recaizade Mahmut Ekrem’in eserlerinden biri değildir?
A) Talim-i Edebiyat
B) Zemdeme
C) Nağme - i Seher
D) Eşber
E) Pejmurde
41. Tanzimat döneminde Türk şiirinin özellikle içerik bakımından değişmesinde büyük payı olan şairlerimizdendir. Klasik Edebiyat kültürüyle yetiştiği için bütünüyle eski edebiyattan kopma- mıştır. Şiirlerinde yer yer eski edebiyatı izleri görülür. Özellikle vatan, millet, hak adalet temalarını işleyen sanatçı, edebiyatımızda “hürriyet” kavramını ilk kullanan kişidir.
Yukarıda sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal B) Şinasi
C) Ahmet Mithat Efendi
D) Ahmet Vefik Paşa
E) Şemsettin Sami
42.
Aşağıdakilerden hangisinden bir bilgi yanlışlığı vardır?
A) Şinasi, Durub — ı Emsal — i Osmaniye adlı eserinde
Osmanlı atasözlerini derlemiştir.
B) Ziya Paşa, Harabat adlı mesnevisinde Ali Paşa’yı
hicvettiği şiirlerini toplamıştır.
C) Recaizade Mahmut Ekrem’in şiirlerinde romantizmin,
hikaye ve romanlarında ise realizmin tesiri görülür.
D) Ahmet Mithat’ın eserlerinde olayın akışı kesilir,
okuyucuya bilgi verilir.
E) Ahmet Vefik Paşa Şecere — i Türki adlı eseri Çağatay
Türkçesinden Osmanlı Türkçesine çevirmiştir.
43.Aşağıdaki
eserler tür bakımından ikişerli gruplandırılırsa hangisi dışta kalır?
A) Şair Evlenmesi
A) Şair Evlenmesi
B) İntibah
C) Harabat
D) Cezmi
D) Cezmi
E) Celalettin Harzemşah
44.Tanzimat
dönemi Türk edebiyatıyla ilgili, aşağıda verilen bilgilerin hangisinde
yanlışlık vardır?
A) 1839 - 1860 yılları arasında Batı’dan şiir, hikaye ve
roman çevirileri yapılmıştır; bu çalışmalar Tanzimat için hazırlık sayılabilir.
B) Hazırlık döneminde ilk şiir çevirilerini Ethem Pertev Paşa ve Şinasi yapmıştır.
C) İlk roman çevirisini Yusuf Kamil Paşa, Fransız yazar Fenelon’dan yapmıştır.
D) 1860 yılında Agah Efendi’yle Şinasi’nin çıkarttıkları ilk özel Türk gazetesi olan Tasvir-i Efkar gazetesiyle Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı başlamıştır.
E) Tanzimat 1. Dönem yazarları ‘Sanat toplum içindir.” ilkesiyle hareket etmişlerdir.
B) Hazırlık döneminde ilk şiir çevirilerini Ethem Pertev Paşa ve Şinasi yapmıştır.
C) İlk roman çevirisini Yusuf Kamil Paşa, Fransız yazar Fenelon’dan yapmıştır.
D) 1860 yılında Agah Efendi’yle Şinasi’nin çıkarttıkları ilk özel Türk gazetesi olan Tasvir-i Efkar gazetesiyle Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı başlamıştır.
E) Tanzimat 1. Dönem yazarları ‘Sanat toplum içindir.” ilkesiyle hareket etmişlerdir.
45. Türk tiyatrosunun basılı ilk metni olan tek perdelik komedide şair
Müştak Bey’e, sevgilisi Kumru Hanım diye, onun çirkin ve yaşlı ablasını
nikahlarlar.
Kısaca
tanıtılan bu oyun, aşağıdaki sanatçılarımızın hangisine aittir?
A) Şinasi
A) Şinasi
B) Ahmet Vefik Paşa
C) Ziya Paşa
C) Ziya Paşa
D) Namık Kemal
E) Ahmet Mithat Efendi
E) Ahmet Mithat Efendi
46. İslam Bey, savaş çıkar çıkmaz nişanlısıyla vedalaşır, hemen cepheye
gidecektir; onun dışarıda bekleyen gönüllülere “Beni seven arkamdan ayrılmaz”
dediğini duyan Zekiye, gizlice erkek kılığına girer. Âdem adıyla gönüllüler
arasına katılır. Siliste kalesi komutanı Albay Sıtkı Bey, çelimsiz bulduğu Âdem’i
geri göndermek isterse de, “Çocuk”, kalmakta diretir. İslam Bey yaralanmıştır:
ama Abdullah Çavuş ve Âdem’le gidip düşman cephaneliğini havaya uçurur. Düşman,
kalenin kuşatmasını kaldırmış ve geri çekilmiştir. Âdem’in kimliği ortaya
çıkar, Sıtkı Bey’in de Zekiye’nin öldüğünü sandığı babası olduğu anlaşılır.
Kazanılan zafer sevinci arasında İslam’la Zekiye ’nin düğünleri yapılır.
Bu
parçada kısaca özetlenen meşhur oyun ve onun yazarı, aşağıdakilerin hangisinde
doğru verilmiştir?
A) Vatan yahut Siliste - Namık Kemal
B) Zor Nikah - Ahmet Vefik Paşa
C) Seyyid Yahya - Şemsettin Sami
D) Vuslat - Recaizade Mahmut Ekrem
E) İçli Kız Abdülhak Hamit Tarhan
B) Zor Nikah - Ahmet Vefik Paşa
C) Seyyid Yahya - Şemsettin Sami
D) Vuslat - Recaizade Mahmut Ekrem
E) İçli Kız Abdülhak Hamit Tarhan
47. 1. Türklerin ilk yazılı kaynağını Türkçeye çeviren o olmuştur.
Il. “Kamus-ı Türki” adlı sözlük, yazarın dilimize kazandırdığı en önemli eserdir.
III. Türk dilinin sadeleştirilmesi yolunda çalışmalarda bulunmuştur.
IV. İlk yerli romanımızı yazarak, romanı Türk insanına tanıtmıştır.
Numaralanmış cümlelerde kendisinden bahsedilen Tanzimat dönemi aydını aşağıdakilerden hangisidir?
Il. “Kamus-ı Türki” adlı sözlük, yazarın dilimize kazandırdığı en önemli eserdir.
III. Türk dilinin sadeleştirilmesi yolunda çalışmalarda bulunmuştur.
IV. İlk yerli romanımızı yazarak, romanı Türk insanına tanıtmıştır.
Numaralanmış cümlelerde kendisinden bahsedilen Tanzimat dönemi aydını aşağıdakilerden hangisidir?
A)Şemsettin Sami
B) Ahmet Mithat Efendi
B) Ahmet Mithat Efendi
C) Ziya Paşa
D) Ahmet Vefik Paşa
D) Ahmet Vefik Paşa
E) Namık Kemal
48. 1886’da yazılan ve 1895’te Servet-i Fünun dergisin de yayımlanan
roman, alafranga züppe tipiyle konu eden bir eserdir. Eleştirmenler ve edebiyat
tarihçileri Bihruz’u, tip olarak Felatun’a benzediği için ondan ayırmak
gereğini duymamışlardır. Oysa Bihruz kendinden önceki Felatun’dan da
kendisinden sonra Meftun’dan da farklı bir kişiliğe sahiptir. Gerçi romanın
başında tanıdığımız Bihruz gerçekten de ikinci Felatun’dur; ama sonra romantik
bir aşık kişiliğine bürünür ki, bu da okuduğu Fransızca romanın etkisiyledir.
Romanın asıl ilginç olan yanı, yazarın karakter çizme tekniğine getirdiği
yeniliktir?
Bu parçada kendisinden bahsedilen yazar ve – eser aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şemsettin Sami - Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
B) Ahmet Mithat Efendi - Hüseyin Fellah
C) Halit Ziya Uşaklıgil - Meftun
D) Recaizade Mahmut Ekrem - Araba Sevdası
E) Mehmet Rauf - Eylül
Bu parçada kendisinden bahsedilen yazar ve – eser aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şemsettin Sami - Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
B) Ahmet Mithat Efendi - Hüseyin Fellah
C) Halit Ziya Uşaklıgil - Meftun
D) Recaizade Mahmut Ekrem - Araba Sevdası
E) Mehmet Rauf - Eylül
49. Eski ve yerleşmiş bir geleneği, belirli estetik kurallarıyla,
zamanının asil ve klasik sanatı hüviyetinde olan divan şiiri, on dokuzuncu
asrın başından beri alelade veya büyük ustaların taklidi seviyesinde görülmeye
başlamış, - - - - den itibaren de ağır tenkitlere uğrayarak gitgide unutulmaya
terk edilmiştir, Bununla beraber Tanzimat edebiyatının her iki devresinde,
hatta - - - - şairleri arasında da divan edebiyatına farklı nispetlerde ilgi
duyulmuştur. Bu ilgi, bazen yenileşen ve Avrupai bir karakter kazanan şiir
anlayışına paralel olarak bazı değişikliklerle, bazen de eski anlayışın bir
devamı şeklinde ortaya çıkmıştır.
Parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
Parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A)Şinasi-Servet-i Fünun
B) Namık Kemal-Servet-i Fünun
C) Ziya Paşa - Milli Edebiyat
C) Ziya Paşa - Milli Edebiyat
D) Ahmet Mithat Efendi - Fecr-i Ati
E) Ziya Paşa - Fecr-i Ati
50. Ali Bey adında bir genç, Çamlıca’da Mahpeyker adında, zamanının meşhur
bir aşuftesiyle tanışır. Hayat görgüsüzlüğünden dolayı bu kadına bağlanır. 0
zamana kadar çok itaatli bildiği oğlunu gittiği bu korkulu yoldan çevirmek için
annesi, Dilaşup isminde bir cariye alır. Terk edildiğini anlayan Mahpeyker, Ali
Bey’den öç almak için, Dilaşupa iftira ettiği gibi, Ali Bey’i de annesinin
ölümüne sebep olacak hallere sürükler ve nihayet Ali Bey’i de öldürtmek için
bir batakhaneye getirir. Orada mahsus hazır bulunan Dilaşup, Ali Bey’i ölümden
kurtarırsa da kendi ölümüne sebep olur. Bütün dolapları Mahpeyker’in çevirdiğini
anlayan Ali Bey de Mahpeyker’i öldürür. Hapiste de kendi ölür.
Bu parçada özetlenen Tanzimat dönemi romanı aşağıdakilerin hangisidir?
Bu parçada özetlenen Tanzimat dönemi romanı aşağıdakilerin hangisidir?
A) İntibah
B) Jön Türk
C) Araba Sevdası
D) Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
D) Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
E) Sergüzeşt
51.
Aşağıdaki yazar-eser eşleştirmelerinin hangisinde bir yanlışlık yapılmıştır?
A) Muallim Naci - Ömer’in Çocukluğu
B) Samipaşazade Sezai - Rumuzu’l Edep
C) Abdülhak Hamit Tarhan - Zehra
D) Şemsettin Sami - Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
E) Ahmet Mithat Efendi - Jön Türk
A) Muallim Naci - Ömer’in Çocukluğu
B) Samipaşazade Sezai - Rumuzu’l Edep
C) Abdülhak Hamit Tarhan - Zehra
D) Şemsettin Sami - Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
E) Ahmet Mithat Efendi - Jön Türk
52.
Aşağıdaki eserlerden hangisi, ilk defa köy hayatından bahsetmesi bakımından
önemlidir?
A)İntibah
B) Karabibik
C) Sergüzeşt
D) Felatun Bey’le Rakım Efendi
E) Araba Sevdası
53. 1. Divan şiirinin bahsettiği kadınlar gerçeklikten
uzaktır; Tanzimat şiiri ise gerçek kadından bahseder.
II. Tanzimat şiiri toplumsal konularla ilgilidir; divan şiiri ise dinsel ağırlıklıdır.
III. Divan şiirinde şekil mükemmelliği önemlidir. Tanzimat şairleri ise şiirin şeklinde değişiklikler aramışlardır.
IV. Tanzimat şiirinde bütün, divan şiirindeyse parça güzelliği ön plandadır.
V. Divan şiirinde Tanzimat şiirinde olduğu gibi kafiye kulak içindir.
Divan ve Tanzimat şiirleri üzerine yapılan karşılaştırmaların hangisinde bir yanlışlık yapılmıştır?
A) I. B) II. C) III D) IV. E) V.
uzaktır; Tanzimat şiiri ise gerçek kadından bahseder.
II. Tanzimat şiiri toplumsal konularla ilgilidir; divan şiiri ise dinsel ağırlıklıdır.
III. Divan şiirinde şekil mükemmelliği önemlidir. Tanzimat şairleri ise şiirin şeklinde değişiklikler aramışlardır.
IV. Tanzimat şiirinde bütün, divan şiirindeyse parça güzelliği ön plandadır.
V. Divan şiirinde Tanzimat şiirinde olduğu gibi kafiye kulak içindir.
Divan ve Tanzimat şiirleri üzerine yapılan karşılaştırmaların hangisinde bir yanlışlık yapılmıştır?
A) I. B) II. C) III D) IV. E) V.
54. Şiir, roman, öykü, edebi bilgiler, tiyatro ve eleştiri türünde
yapıtları vardır. Şiirlerinde, çocuklarının ölümünü görmüş olmasından dolayı
hüzün ön plandadır. Ayrıca edebiyat ile ilgili düşüncelerini ve eleştirilerini
Takdir — i Elhan, Talim — i Edebiyat ve Zemzeme adlı yapıtlarında dile
getirmiştir.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir? A) Muallim Naci
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir? A) Muallim Naci
B) Ziya Paşa
C) A. Hamit Tarhan
D) Samipaşazade Sezai
E) Recaizade Mahmut Ekrem
55.
Aşağıda verilen yazar-eser eşleştirmelerinin hangisinde yanlışlık yapılmıştır?
A) Ziya Paşa - Zafername
B) Namık Kemal - Şiir ve inşa
C) Ahmet Mithat - Hasan Mellah
D) Şinasi - Müntahabat-i Eş’ar
E) Recaizade Ekrem - Araba Sevdası
A) Ziya Paşa - Zafername
B) Namık Kemal - Şiir ve inşa
C) Ahmet Mithat - Hasan Mellah
D) Şinasi - Müntahabat-i Eş’ar
E) Recaizade Ekrem - Araba Sevdası
56.
Tanzimat II. dönem Türk edebiyatıyla ilgili aşağıdaki belirlemelerin hangisinde
yanlışlık yapılmıştır?
A) Sanat toplum için ilkesiyle hareket eden şair ve yazarlar şiirde heceye yönelmiş; aruza yer vermemişlerdir.
B) Recaizade M. Ekrem, genç şair ve yazarlarca üstat olarak görülmüştür.
C) Samipaşazade Sezai hikaye ve romanlarıyla Romantizmden Realizme geçişi sağlamıştır.
D) Birinci dönemdeki “halka yaklaşma” düşüncesi yerini “sanat için sanat” ilkesine bırakmıştır.
E) Bu dönem sanatçıları yeniden eski dile yönelmiş ve genellikle eserlerinde kişisel konuları işlemişlerdir.
A) Sanat toplum için ilkesiyle hareket eden şair ve yazarlar şiirde heceye yönelmiş; aruza yer vermemişlerdir.
B) Recaizade M. Ekrem, genç şair ve yazarlarca üstat olarak görülmüştür.
C) Samipaşazade Sezai hikaye ve romanlarıyla Romantizmden Realizme geçişi sağlamıştır.
D) Birinci dönemdeki “halka yaklaşma” düşüncesi yerini “sanat için sanat” ilkesine bırakmıştır.
E) Bu dönem sanatçıları yeniden eski dile yönelmiş ve genellikle eserlerinde kişisel konuları işlemişlerdir.
57.
Aşağıdakilerden hangisi, Tanzimat ikinci kuşak şair ve yazarları arasında yer
almaz?
A) Recaizade M. Ekrem
A) Recaizade M. Ekrem
B) Abdülhak Hamit
C) Muallim Naci
C) Muallim Naci
D) Nabizade Nazım
E) Ziya Paşa
58.
Aşağıdaki oyunlardan hangisi, Abdülhak Hamit Tarhan’a ait değildir?
A Duhter-i Hindu
A Duhter-i Hindu
B) İçli Kız
C)Kara Bela
D) Macera-yı Aşk
E) Finten
59.
Abdülhak Hamit Tarhan “Makber” şiirini niçin yazmıştır?
A) Torununu kaybetmenin verdiği acıyı anlatmak için
B) Ülkenin durumundan duyduğu sıkıntıyı göstermek için
C) Ölen karısının ardından duyduğu üzüntüyü dile getirmek için
D) Edebiyat ve sanatla ilgili görüşlerini aktarmak için
E) Yeni şiire has nazım şekline örnek göstermek için
A) Torununu kaybetmenin verdiği acıyı anlatmak için
B) Ülkenin durumundan duyduğu sıkıntıyı göstermek için
C) Ölen karısının ardından duyduğu üzüntüyü dile getirmek için
D) Edebiyat ve sanatla ilgili görüşlerini aktarmak için
E) Yeni şiire has nazım şekline örnek göstermek için
II. Samipaşazade Sezai — İclal
III. Abdülhak Hamit — Garam
IV. Şemsettin Sami — Macera-yı Aşk
V. Ahmet Mithat Efendi — Hüseyin Fellah
Yukarıdaki yazar-eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E )V.
61.
Aşağıdakilerden hangisi Ahmet Vefik Paşanın özelliklerinden biri değildir?
A) Çalışmalarını daha çok Türk dili üzerine yoğunlaştırmıştır.
B) Moliere’den tiyatro çevirileri yapmıştır.
C) Türk tiyatrosunun gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Eserlerinde yerli ağızlara yer vermiştir. D) Eserler sonunda genellikle bir öğütle biter.
E) Roman konuları tarihi ve sosyal olmak üzere ikiye ayrılır.
A) Çalışmalarını daha çok Türk dili üzerine yoğunlaştırmıştır.
B) Moliere’den tiyatro çevirileri yapmıştır.
C) Türk tiyatrosunun gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Eserlerinde yerli ağızlara yer vermiştir. D) Eserler sonunda genellikle bir öğütle biter.
E) Roman konuları tarihi ve sosyal olmak üzere ikiye ayrılır.
62.
Aşağıdaki yazar eser eşleştirmelerinin hangisinde yanlışlık yapılmıştır?
A) Nabizade Nazım - Zehra
B) Samipaşazade Sezai - Küçük Şeyler
C) A.Mithat Efendi-Çok Bilen Çok Yanılır
D) A.Vefik Paşa-Kadınlar Mektebi
E) A.Hamit Tarhan–Makber
A) Nabizade Nazım - Zehra
B) Samipaşazade Sezai - Küçük Şeyler
C) A.Mithat Efendi-Çok Bilen Çok Yanılır
D) A.Vefik Paşa-Kadınlar Mektebi
E) A.Hamit Tarhan–Makber
63. Dönem Tanzimat edebiyatı ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Divan edebiyatı eleştirilmiştir.
B) Fransız edebiyatı örnek alınmıştır.
C) “Sanat, toplum içindir” görüşü benimsenmiştir.
D) Şiirde estetikten çok, içerik ön plana çıkarılmıştır.
E) Dilde sadeleşme savunulmuş ve başarıyla uygulanmıştır.
C) “Sanat, toplum içindir” görüşü benimsenmiştir.
D) Şiirde estetikten çok, içerik ön plana çıkarılmıştır.
E) Dilde sadeleşme savunulmuş ve başarıyla uygulanmıştır.
64. I. ilk roman ve yazarı: Taaşşuk — i Talat ve Fıtnat - Şemseddin Sami
II.İlk Türkçe sözlük ve yazarı: Kamus — i Türk, -
II.İlk Türkçe sözlük ve yazarı: Kamus — i Türk, -
Şemsettin Sami
III. İlk hikaye denemeleri ve yazarı: Letaif-i Rivayet-A. Mithat
IV. İlk tarihi roman ya yazarı: Cezmi- Namık Kemal
V. İlk çeviri roman ve yazar: Telemak - Ahmet Vefik Paşa
III. İlk hikaye denemeleri ve yazarı: Letaif-i Rivayet-A. Mithat
IV. İlk tarihi roman ya yazarı: Cezmi- Namık Kemal
V. İlk çeviri roman ve yazar: Telemak - Ahmet Vefik Paşa
Yukarıdakilerin
hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A I. B) II. C)
III. D)
IV. E) V.
65. “Adaptasyon, yabancı dilde yazılmış bir yapıtı yerli renk ve anlatıma uyarlamaktır. Bizde ilk adaptasyon çalışmaları.......döneminde .....tarafından yapılmıştır.”
Parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
A) Tanzimat — A. Vefik Paşa
B) Servet i Fünun — Muallim Naci
C) Tanzimat — Samipaşazade Sezai
D) Servet — i Fünun — Halit Ziya
E) Tanzimat — Abdülhak Şinasi
66.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bilgi yanlışlığı vardır?
A) Kamus — ı Türki adlı sözlüğün yazarı Şemsettin
Sami Tanzimat edebiyatının en önemli dil bilimcisidir.
B) Şinasi, Agah Efendiyle kurduğu Tercüman-ı Ahval gazetesi ile Tanzimat edebiyatını başlatmıştır.
C) Ahmet Cevdet Paşa, Moliere’den yaptığı çevirileriyle Türk tiyatrosuna önemli katkıda bulunmuştur,
D) Roman ve öyküde romantizmden realizme geçişin izleri görüler Sami Paşazade Sezai Sergüzeşt, Küçük Şeyler adli eserlerin yazarı Tanzimat 1. dönemi sanatçısıdır.
E) Tanzimat edebiyatının ikinci kuşağından olan R. Mahmut Ekrem “Araba Sevdası” adlı romanıyla ünlü bir sanatçımızdır.
Sami Tanzimat edebiyatının en önemli dil bilimcisidir.
B) Şinasi, Agah Efendiyle kurduğu Tercüman-ı Ahval gazetesi ile Tanzimat edebiyatını başlatmıştır.
C) Ahmet Cevdet Paşa, Moliere’den yaptığı çevirileriyle Türk tiyatrosuna önemli katkıda bulunmuştur,
D) Roman ve öyküde romantizmden realizme geçişin izleri görüler Sami Paşazade Sezai Sergüzeşt, Küçük Şeyler adli eserlerin yazarı Tanzimat 1. dönemi sanatçısıdır.
E) Tanzimat edebiyatının ikinci kuşağından olan R. Mahmut Ekrem “Araba Sevdası” adlı romanıyla ünlü bir sanatçımızdır.
67.
Aşağıda verilen eser-yazar eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A) Kırık Hayatlar - Mehmet Rauf
B) Aşk-ı Memnu - Halit Ziya Uşaklıgil
C) Şıpsevdi- Hüseyin Rahmi Gürpınar
D) Yüksek Ökçeler - Ömer Seyfettin
E) Yeni Hayat - Ziya Gökalp
A) Kırık Hayatlar - Mehmet Rauf
B) Aşk-ı Memnu - Halit Ziya Uşaklıgil
C) Şıpsevdi- Hüseyin Rahmi Gürpınar
D) Yüksek Ökçeler - Ömer Seyfettin
E) Yeni Hayat - Ziya Gökalp
68. Sefiller ve Robinson çevirileri ile tanınır. Ayrıca edebiyatımızda ilk
romanı kaleme almasıyla bilinir. Tiyatro yapıtları da olan sanatçının bilim ve
dil alanında çalışmaları vardır. Kamus — ı Türki Kamus — ı A’lam adlı önemli
yapıtları kaleme almıştır.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir? A) Şemsettin Sami
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir? A) Şemsettin Sami
B) Tevfik Fikret
C) A. Vefik Paşa
C) A. Vefik Paşa
D) Ziya Paşa
E) Nabizade Nazım
69. Edebiyatımızda ilk roman Yusuf Kamil Paşa’nın ……………….adlı sanatçıdan
çevirdiği ………………… yapıtıdır.
Bu cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
Bu cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Fenelon — Telemak
B) Moliere — Cimri
C) Cervantes — Don Kişot
D) Victor Hugo — Sefiller
E) Tolstoy — Hacı Murat
70.
“Abdülhak Hamit Tarhan” ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisinde bir
yanlışlık vardır?
A) Divan şiirinin nazım şekilleriyle, kafiye düzenini
kullanmamıştır.
B) Şiirlerinde ve tiyatrolarında tarihi konular önemli bir yer tutar.
C) Eserlerinde hayat, tabiat, ölüm, insanlık gibi konuları işlemiştir.
D) Romantizmin etkisindedir, şiirlerine zengin bir lirizm hakimdir.
E) Tiyatrolarını yalnızca nesir olarak yazmış ve hece veznini kullanmıştır.
B) Şiirlerinde ve tiyatrolarında tarihi konular önemli bir yer tutar.
C) Eserlerinde hayat, tabiat, ölüm, insanlık gibi konuları işlemiştir.
D) Romantizmin etkisindedir, şiirlerine zengin bir lirizm hakimdir.
E) Tiyatrolarını yalnızca nesir olarak yazmış ve hece veznini kullanmıştır.
71.
Aşağıdaki yapıtlardan hangisi Şinasi’ye ait değildir?
A) Şair Evlenmesi
B) Müntehabat — ı Eş’ar
C) Tercüme — i Manzume
D) Lehçe — i Osmani
E) Durub — ı Emsal — i Osmaniye
72.Aşağıdaki
yapıtlardan hangisi Ziya Paşa’ya ait değildir?
A) Zafername
A) Zafername
B) Harabat
C) Defter — i Amal
C) Defter — i Amal
D) Rüya
E) Nağme — i Seher
73.Edebiyatımızda çok ve değişik türde eser vermesiyle tanınır. Yüze
yakın eseri olan sanatçının dili sade ve düzgündür. Amacı halkı eğitmek ve
insanlara bilgi vermektir. Halka okuma zevkini aşılamaya çalışan sanatçının
eserlerinde yer yer araya girip bilgi vermesi onun önemli özelliğidir.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şemsettin Sami
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şemsettin Sami
B) Ahmet Mithat Efendi
C) Muallim Naci
C) Muallim Naci
D) Recaizade M. Ekrem
E) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Abdülhak Hamit Tarhan
74. Edebiyatımızda ilk tarihi roman Namık Kemal’in ………..adlı yapıtıdır.
Bu
cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Cezmi
B) İntibah
C) Celaleddin Harzemşah
D) İrfan Paşa’ya Mektup
E) Renan Müdafaanamesi
74.
Recaizade Mahmut Ekrem’in aşağıdaki yapıtlarından hangisi tür yönüyle ötekilerden
farklıdır ?
A) Afife Anjelik
B) Atala
C) Vuslat
D) Nijat Ekrem
E) Çok Bilen Çok Yanılır
75. Doğu kültürü ile yetişip daha sonra Batı’ya bir sanatçıdır. Yenilikçi
düşünceleri vardır ama bunlar yapıtlarına yansımamıştır. Şiirlerini Divan şiiri
üslubuyla yazmıştır. Edebi yönü bütünüyle eskiye bağlı olan sanatçının
yapıtlarında ikilik göze çarpar. Doğu kültürü ile Batı kültürü arasında
bocaladığı görülür. Şiir ve inşa makalesinde Halk edebiyatını savunan sanatçı
Harabat’ta bunun tersini savunur.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şinasi
B) Namık Kemal
C) Şemsettin Sami
D) Ziya Paşa
D) Ziya Paşa
E) Abdülhak Hamid Tarhan
76. Bu dönem sanatçılarının en önemli özelliklerin biri aynı zamanda
devlet adamı olmalarıdır. Sadeleşmeyi savunan ama bunu uygulayamayan
sanatçılar. Şiirlerini fikirleri yaymada bir araç olduğunu vurgulamışlardır. Yukarıdaki
özellikleri verilen sanatçılar aşağıdaki dönemlerden hangisinin temsilcileri
olabilir?
A) Servet — i Fünun
A) Servet — i Fünun
B) Fecr — i Ati
C) 1. Tanzimat
C) 1. Tanzimat
D) Milli Edebiyat
E) Cumhuriyet
77. Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat’ın II. Dönem sanatçılarından değildir?
A) Namık Kemal
77. Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat’ın II. Dönem sanatçılarından değildir?
A) Namık Kemal
B) Recaizade Mahmut Ekrem
C) Abdülhak Hamit Tarhan
D) Nabizade Nazım
D) Nabizade Nazım
E) Muallim Naci
78. Şiirde Batılılaşma hareketinin asıl büyük öncüsüdür. Şair — i Azam
olarak tanınan sanatçı romantizmin etkisinde kalmıştır. Şiirlerinde tez
sanatını sıkça kullanılmış, şiir ve tiyatrolarında tarihi konulara önem
vermiştir. Divan edebiya- tının kurallarını yıkmaya çalışmış olan sanatçının
Sahra, Makber, Garam gibi yapıtları vardır.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) A. Hamit Tarhan
B) H. Ziya Uşaklıgil
C) R. Mahmut Ekrem
C) R. Mahmut Ekrem
D) Nabizade Nazım
E) H. Rahmi Gürpınar
79.
Tanzimat’ın II. Dönemi ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Toplum sorunlarından ve siyasetten uzak kalınmıştır.
B) Divan edebiyatına karşı Batı edebiyatı savunulmuştur.
C) Romanda realizmin, şiirde romantizmin etkisi vardır. D) Şiirde konular genişletilmiştir.
A) Toplum sorunlarından ve siyasetten uzak kalınmıştır.
B) Divan edebiyatına karşı Batı edebiyatı savunulmuştur.
C) Romanda realizmin, şiirde romantizmin etkisi vardır. D) Şiirde konular genişletilmiştir.
E) ilk defa noktalama işaretleri kullanılmıştır.
80.
Aşağıdaki yapıtlardan hangisi Muallim Naci’ye ait değildir?
A) Istılahat — ı Edebiyat
A) Istılahat — ı Edebiyat
B) Füruzan
C) Ömer’in Çocukluğu
C) Ömer’in Çocukluğu
D) Ateş — pare
E) Rübab — ı Şikeste
E) Rübab — ı Şikeste
81.'Tanzimat
birinci dönem tiyatrosu' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)Tiyatro türünün ilk örneği Şinasi'nin Şair Evlenmesi'dir.
B)Şair Evlenmesi bir töre tiyatrosudur; olaylara yaklaşımı
gerçekçi, eleştireldir.
C)Bu tiyatro, toplumu eğitmeyi amaçlar.
D)Oyunlar oynanmaktan çok okunmak için yazılır.
E)İlkin klasisizmin, sonraları romantizmin etkisinde
kalır.
82.'Tanzimat
romanı' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)Teknikçe kusursuz olduğu
B)Yazarın kahramanlarının serüvenine karıştığı
C)Romantizmden etkilendiği
D)Romancının yaşamı yüzeysel yansıttığı
E)İyinin çok iyi, kötünün çok kötü olduğu
83.'İlk'lerle
ilgili aşağıdaki belirlemelerden hangisi doğru değildir?
A)İlk roman çevirisi: Yusuf Kamil Paşa - Telemak
B)İlk öykü denemesi: Ahmet Mithat Efendi - Letaif-i Rivayet
C)İlk yerli roman: Şemsettin Sami - Taaşşuk - ı Talat ve
Fitnat
D)İlk edebi roman: Namık Kemal - İntibah
E)İlk köy romanı: Samipaşazade Sezai - Sergüzeşt
84.'Tanzimat
gazeteciliği' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)Düzyazının gelişmesinde büyüt katkısı olduğu
B)Kısa, özlü anlatımın yolunu açtığı
C)Düşünce yazılarına öncelik verdiği, sanatla ilgilenmediği
D)Makale, eleştiri, fıkra deneme, söyleşi gibi yazı
türlerini tanıttığı
E)Sanat, edebiyat görüş ve tartışmalarını kamuoyuna
yansıttığı
85."En önemli yapıtı 'Araba Sevdası'dır. Bu romanında aşırı Batı
hayranlığını eleştirir. Çamlıca betimlemeleri gerçekçidir. Bir entrika
komedisi olan 'Çok Bilen Çok Yanılır' oyun kurgusunun sağlamlığıyla
belirginleşir. Zemzeme, Nijat Ekrem, Nağme - i Seher, Pejmürde adıl şiir
kitaplarından başka Muhsin Bey, Şemsa adlı öyküleri vardır. Servet - i Fünun
dergisinde yandaşı gençleri bir araya getirir."
Yukarıda
sözü edilen sanatçı, aşağıdakilerden hangisidir?
A)Tevfik Fikret
B)Recaizade Ekrem
C)Muallim Naci
D)Abdülhak Hamit
E)Cenap Şahabettin
86.'Namık
Kemal' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)Vatan, millet, hürriyet kavramlarını coşkuyla savunduğu
B)Tiyatroyu, halkı eğitmede bir araç olarak gördüğü
C)Eserlerinin çoğunu sürgün olduğu Magosa'da yazdığı
D)Baskı ve zulme karşı tepkisini eserleriyle yansıttığı
E)Londra'da Ziya Paşa'yla İbret gazetesini çıkardığı
87.Aşağıdakilerden
hangisi 'Tanzimat nesri'nin özelliklerinden biri değildir?
A)Bu dönemde süslü Divan cümlesi yerine, düşünce cümlesi
geçer.
B)Özentiye, süslülüğe karşı çıkılır; yeni düzyazı türleri
kullanılır.
C)Öğretmek amaçlanır; cümle özleşir, kısalır.
D)Seci, hemen hemen hiç kullanılmaz; bağlaçlar atılır.
E)Dilde yalınlık, anlatımda açıklık amaçlanılır ve
başarılır.
88.'Ahmet
Mithat' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)Döneminin en çok okunan yazarıdır.
B)Romanları teknik yönden kusursuzdur.
C)Halkı aydınlatmayı, halka bir şeyler öğretmeyi amaçlar.
D)Halkın okuma alışkanlığı kazanmasında önemli rolü vardır.
E)Romanlarında kişiliğini gizlemez; kimi kahramanlarını
tutar, kimini yerer.
89.'Tanzimat
gazeteciliği'ni veren aşağıdaki belirlemelerden hangisi doğru değildir?
A)İlk Türkçe gazete Takvim - i Vakayi'dir (1931 - resmi
gazete).
B)Ceride - i Havadis, yarı resmidir (1940).
C)İlk özel gazete Tercüman - ı Ahval'dir. (1860 - Agah
Efendi, Şinasi)
D)Ahmet Vefik Paşa'nın çıkardığı Hürriyet gazetesi,
'ilk'lerin göründüğü bir gazetedir.
E)Şinasi'nin çıkardığı Tasvir - i Efkar'ı, sonradan Namık
Kemal yönetir, önemli yazılar yayımlar.
90.'Namık
Kemal'in eserleri için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)İntibah, ilk edebi roman, Cezmi milli ve tarihi bir
romandır.
B)Tahrib - i Harabat, Ziya Paşa'nın Harabat'ına yönelik
sert bir eleştiridir.
C)Vatan yahut Silistre'de, Avrupa'da bulunduğu yıllarda
duyduğu yurt özlemini dile getirir.
D)Mukaddime - i Celal'de roman türünü inceler, Doğu - Batı
edebiyatlarını karşılaştırır.
E)Zavallı Çocuk'ta görücü usulüyle evlenmeyi yerer.
91.Tanzimat
edebiyatında aşağıdaki 'ikileme'lerden hangisi görülmez?
A)Eski dil - Sade dil
B)Eski - Yeni düzyazı türleri
C)Yeni - Eski nazım biçimleri
D)Hece - Aruz ölçüsü
E)Romanda Doğulu - Batılı yaşam biçimleri
92.Aşağıdaki
dizilerden hangisi tümüyle Ziya Paşa'nın eserlerinden oluşmuştur?
A)Zafername, Terkib - i bent, Terci - i Bent, Meraki
B)Zafername, Harabat, Rüya, Defter - i Amal
C)Harabat, Rüya, Eşar - ı Ziya, Sergüzeşt
D)Yeniçeriler, Terkib - i bent, Terci - i bent, Rüya
E)Rüya, Zemzeme, Zafername, Eşar - ı Ziya
93.Aşağıdaki
sanatçılar dönem ve sanat anlayışları'na göre öbekleştirilirse hangisi dışta
kalır?
A)Namık Kemal
B)Ahmet Mithat
C)Şinasi
D)Recaizade Mahmut Ekrem
E)Direktör Ali Bey
94.Aşağıdaki
eserlerden hangisi Tanzimat sürecinde verilmemiştir?
A) Şair Evlenmesi
B) Cezmi
C) Nesr - i Harp
D) Kara Bibik
E) Araba Sevdası
95.
Birinci ve İkinci Tanzimat dönemleri karşılaştırılırsa, aşağıdaki yargılardan
hangisine varılamaz?
A)I. dönem toplumsal konulara öncelik verir. II. dönemde
bireysel konular ağırlık kazanır.
B)I. dönemde toplumsal aydınlanma amaçlanır. II. dönemde
tek amaç güzelliktir.
C)I. dönemde yalın bir dil çabası görülür. II. dönemde
konuşma dilinden uzaklaşılır.
D)I. dönemde eski nazım biçimleri kullanılır. II. dönemde
dil kuralları önemsenmez, yeni biçimler görülür.
E)I. dönemde uyak tartışılır, kulak için olduğu savunulur.
II. dönemde uyak konusuyla ilgilenilmez.
96.Aşağıdakilerden
hangisi Tanzimat II. dönem sanatçısı değildir?
A)Samipaşazade Sezai
B)Nabizade Nazım
C)Recaizade Ekrem
D)Ahmet Mithat
E)Abdülhak Hamit
97.Aşağıdakilerden
hangisi 'Tanzimat ikinci dönem edebiyatı'nın özelliklerinden biri değildir?
A)Bireysel konular, toplumsal konuların önüne geçer.
B)Şiirin tek amacı güzellik olur; güzellikse doğa ve
insandır.
C)Beyit anlayışının yerine anlam bütünlüğü yerleşir.
D)Bu dönemde, fizikötesi gibi yeni konulara değinilmez.
E)Sanatçıları, genellikle realizm ve natüralizmden
etkilenirler.
98.Aşağıdakilerden
hangisinin 'Tanzimat romanı'nın bir özelliği olduğu söylenemez?
A)Çevre betimlemeleri abartısız, gerçekçidir.
B)Roman ve öykülerde olaylar abartılarak verilir.
C)Yazar iyileri tutar, olayın akışına karışır.
D)Rastlantıya çok yer verildiğinden gerçekçilik duygusu
zedelenir.
E)Kadın kahramanlar genellikle akrabalar, cariyelerdir.
99.'Namık
Kemal'in aşağıdaki eserlerinden hangisi türü bakımından diğerlerinden
farklıdır?
A) Akif Bey
B) Vaveyla
C)Vatan Mersiyesi
D)Vatan Şarkısı
E)Hürriyet Kasidesi
100.'Şinasi'
için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)Halkın anlayacağı bir dille yazmayı savunduğu
B)Sonuna kadar beyit birimine bağlı kaldığı
C)Kısa yalın düşünce cümlesini geliştirdiği
D)Bağlaçları attığı, noktalamayı kullandığı
E)Duygu cümlesi yerine düşünce cümlesini gerçekleştirdiği
101.I- Servet-i Fünun şiirini, Türk Divan şiiri estetiğini ve Fransız
sembolistlerini şiir anlayışlarını benliğinde birleştirmiştir.
II- Şiirlerinde akşam renkleriyle yanan, ay ışığıyla sararan, şafakla pembeleşen renk ve ışık anlarını yakalar.
Yukarıda özellikleri verilen sanatçımız aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cenap Şahabettin
II- Şiirlerinde akşam renkleriyle yanan, ay ışığıyla sararan, şafakla pembeleşen renk ve ışık anlarını yakalar.
Yukarıda özellikleri verilen sanatçımız aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cenap Şahabettin
B) Yahya Kemal Beyatlı
C) Tevfik Fikret
C) Tevfik Fikret
D) Ahmet Hamdi Tanpınar
E) Ahmet Haşim
E) Ahmet Haşim
CEVAPLAR
1-A
|
11-E
|
21-B
|
31-B
|
41-A
|
51-C
|
61-E
|
71-D
|
81-D
|
91-C
|
2-A
|
12-E
|
22-A
|
32-A
|
42-B
|
52-B
|
62-C
|
72-E
|
82-A
|
92-B
|
3-B
|
13-C
|
23-B
|
33-C
|
43-C
|
53-E
|
63-E
|
73-B
|
83-E
|
93-D
|
4-B
|
14-C
|
24-A
|
34-B
|
44-D
|
54-E
|
64-E
|
74-A
|
84-C
|
94-C
|
5-A
|
15-D
|
25-A
|
35-E
|
45-A
|
55-B
|
65-A
|
75-D
|
85-B
|
95-E
|
6-B
|
16-D
|
26-C
|
36-D
|
46-A
|
56-A
|
66-C
|
76-C
|
86-E
|
96-D
|
7-B
|
17-A
|
27-A
|
37-A
|
47-A
|
57-E
|
67-A
|
77-A
|
87-E
|
97-D
|
8-C
|
18-A
|
28-E
|
38-B
|
48-D
|
58-C
|
68-A
|
78-A
|
88-B
|
98-A
|
9-D
|
19-B
|
29-D
|
39-C
|
49-B
|
59-C
|
69-A
|
79-E
|
89-D
|
99-A
|
10-A
|
20-D
|
30-D
|
40-D
|
50-A
|
60-D
|
70-E
|
80-E
|
90-C
|
100-B
|
Yorumlar
Yorum Gönder